HOGYAN TARTSAM MEG A JÓ MUNKAERŐT?

Túlzás nélkül állíthatom, hogy szinten nincs ma olyan cég, ahol a jó munkaerő megtartása és megszerzése nem lenne gond, mindennapi problémák forrása. Ha még ehhez hozzávesszük, hogy a fiatalabb generációk motiválása mennyire más vezetői attitűdöt kíván, máris látjuk, hogy szép kihívással találjuk szemben magunkat.

blogjan15.jpg

 

A jó munkavállalók megtartása és a motiváltságuk növelése, de legalább fenntartása napi feladatot jelent minden vezető számára. Továbbá bármennyire is nehéz döntés, az elfáradt és tanulni, új szemléletet elsajátítani nem hajlandó kollégákkal való együttműködések megszüntetése is erőt próbáló feladat.

Egyik ügyfelem is egyre többet bosszankodott emiatt, és mivel a vállalkozása a szolgáltatási szektorban aktív, még csak azt se mondhatta, hogy halogatja, majd később megoldja. Tudta, hogy én számtalan cégátalakításban, átszervezésben vettem már részt nagyvállalatoknál és a segítségemet, a tanácsomat kérte arról, hogy mit csinálnak a nagyok. Minden ilyen feladat kihívás, mert minden ember más a tuti kimenetel nem jósolható meg. Egy hosszabb kicsit panaszkodós beszélgetés után belekezdtünk a közös munkába.

Hogyan legyenek motivált kollégáim?

  1. Ehhez elsőként átbeszéltük a munkavállalók hátterét, tudását, tapasztalatát, azt, hogy mi a feladatuk, milyen sikereik és milyen nagyobb kudarcaik voltak. Majd elképzeltük, milyen jellemzőkkel bíró csapatot szeretne a megbízóm, a vállalkozás vezetője maga körül látni, kikkel is szeretne igazán dolgozni.
  2. Ezt követően minden munkavállalóval személyesen beszélgettünk, áttekintettük, hogy hajlandó-e csatlakozni az új irányhoz, gondolkodásmódhoz, mondhatjuk cégszellemiséghez, cégkultúrához és hogy ezt örömmel tenné, vagy csak muszájból. Mindehhez segítségképpen készítettem egy könnyen kezelhető forgatókönyvet, egy kérdéslistát, amely eszközzel választ kaptunk a számunkra kiemelten fontos kérdésekre. Itt is érvényesült a rendezettség elve, amellyel rögtön jelentős időt takarítottunk meg.
  3. A sok-sok érdekes, tanulságos beszélgetés után összeállt a csapat és megfogalmazódott bennünk, hogy ki az, aki még hiányzik, szóval volt rá is hirdetési profilunk. Másrészt megtudtuk, hogy ki az, aki szívesen bővítené az ismereteit, tanulna olyat, amely a cég javára válik, így elkészült egy rövidtávú 2 éves tanulás terv is.

Mindez pár hetet vett igénybe, de a növekedéshez, a fejlődéshez határozottan megérte. A tanulság, hogy kommunikálj. Sokszor csak az első lépés nehéz, meghozni a döntést arról, hogy tenni kell valamit, ez nem mehet így tovább. Amikor már elkezdtük és úton vagyunk gyakran feltesszük magunknak a kérdést, hogy miért is halogattuk ezt eddig? Ismerősöm is felette ezt magának, de egyúttal azt is megfogadta, hogy legközelebb gyorsabban lép, mert a piaci versenyben nincs idő a tétlenségre, a többiek beelőzhetnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása